Om Fårup Academy

Et effektivt uddannelsesakademi, der booster jeres medarbejderengagement og kundetilfredshed.

Fårup Sommerland er berømt, ikke bare i Danmark, men i hele verden, for at have den bedste gæsteservice. Parken er gennem årene blevet belønnet med et hav af priser for bedste service, bedste træning og senest priserne for at være Europas 2. bedste forlystelsespark og en af de tre bedste i verden.

Fårups interne skole kalder vi Fårup Academy, og de seneste år har vi åbnet dørene og muligheden for, at andre end Fårups medarbejdere kan deltage. Fårup Academy udvikler personer og virksomheder ved brug af en bred vifte af discipliner og metoder inden for ledelse, værtskab og motivation. Akademiet henvender sig til mange forskellige virksomheder og brancher.

 Til www.faarupacademy.dk 

 

Indtil nu har vi f.eks. haft besøg af: Sundhedsfagligt personale, musikere, buschauffører, bilsælgere, restauratører og hotelfolk, andre attraktioner fra ind- og udland, tele-medarbejdere, ejendomsmæglere, skoler, banker, detailhandel, it- og forbrugerelektronikvirksomheder, kommuner, optikere og mange, mange flere ...

Meng og Company a/s står sammen med dygtige Fårup-medarbejdere for indholdsdelen og Fårup Sommerland for rammen og historikken i de tiltag, der har sikret en meget effektiv strategiimplementering:

Fårup Sommerland har vist fantastisk gode resultater, ikke kun på gæsteservicen (99 % tilfredse gæster i 2016) men også i forhold til en række andre parametre, som har forbedret bundlinjen og medarbejderengagementet betragteligt. Således har Fårup den måske højeste NPS (Net Promotor Score) blandt forlystelsesparker i verden, med en score på 85+. 

 

 Kontakt Fårup Academy

 

License to THRILL™
Metoden, vi tager udgangspunkt i, og som er oplagt som metode til udvikling og til implementering af strategier, kalder vi for ”Licence to THRILL™” eller med andre ord, licens til at begejstre. Netop begejstring har været et af nøgle-ordene i udviklingen af Fårup Sommerland, for hvordan kan man gøre gæsterne tilfredse, hvis man ikke selv har begejstringen med på arbejde?

THRILL™ er et spejl, som dygtige virksomheder kan måle sig i. Det handler på den ene side om at styrke og raffinere medarbejderengagementet – og på den anden side om at være Værtens Bedste Værter – til glæde for den stærkest tænkelige gæste- og kundeoplevelse.

Som deltager på Fårup Academy får du THRILL™-spejlet med hjem og kan således arbejde videre med modellen i egen organisation. Under jeres “License to THRILL™“ er en platform hvilende på fire grundpiller, som bærer jeres videre succes:

  • Medarbejderengagement
  • Gæste-/kundetilfredshed
  • Salg/indtjening
  • Fastholdelse af gæster og dygtige medarbejdere

 Se vores referenceliste med tidligere deltagere på vores uddannelsesforløb

 

På Fårup Academy opererer vi med to typer forløb:

Åbne forløb:
Her er der tale om et forløb af en dags varighed, og på denne dag får du masser af inspiration til at arbejde hen imod et endnu stærkere team, og der bliver også stillet skarpt på gæste- og servicevinklen både med internt og eksternt perspektiv. Som noget helt unikt vil du i løbet af dagen få mulighed for at “mærke på egen krop”, hvad det er, der sker, når vi er Værtens Bedste Værter. Du får herudover også to effektive værktøjer med hjem til egen virksomhed/organisation.


Virksomhedsspecifikke forløb:
Her gennemgår vi mange af de samme ting som på de åbne forløb, dog hele tiden ”vinklet” med din virksomheds virkelighed, muligheder og udfordringer for øje. Der vil ligeledes være et element af at ”mærke på egen krop”, og endelig vil vi arbejde struktureret med at lave konkrete planer, som din virksomhed kan gå hjem og implementere. Med andre ord ”oversætter” vi metoden til din virksomheds sprog og de muligheder, der er til stede.

 

Se billeder og videoer fra tidligere forløb.

 

Udbyttet af et forløb:

  • Kick off af et nyt servicefokus i din virksomhed/organisation med udgangspunkt i vores learning by doing THRILL™-metodik, faciliteret af erfarne Meng-undervisere
  • Personlig dimension på værtskab, hvor du får kendskab til egne vaner, mønstre og muligheder
  • En række idéer fra Fårup Sommerlands koncept til at optimere servicen og samarbejdet i din egen virksomhed
  • Hands on: Du får en unik mulighed for at prøve dig selv og din nye viden af i Fårupparken sammen med erfarne værter og gæster med høje forventninger
  • Praktiske værktøjer som kan støtte dig i udviklingen af din egen virksomheds service samt en række nye "venner", som du kan sparre med.

Der indgår en række hverdagspraktiske værktøjer i metoden, så du uanset branche kan starte og fastholde udviklingen i din egen virksomhed.